De Foodhallen in Rotterdam hebben een bijzondere primeur: van 18 tot 30 juni opent Nederlands eerste pop-up babyrestaurant ter wereld, de Kleine Keuken, haar deuren. Het initiatief is een samenwerking tussen babyvoedingmerk de Kleine Keuken, de Foodhallen en pr-bureau MissPublicity.
Het pop-up babyrestaurant wordt gerund door Kirsten Toeset van babyvoedingmerk de Kleine Keuken. Dit bedrijf, dat gespecialiseerd is in verse biologische maaltijden voor baby’s, presenteert een lekkere en gezonde menukaart voor de allerkleinsten. Toeset vertelt: “We hebben een paar van ons populairste gerechten op de kaart staan, zoals zalm met zoet aardappel en doperwtjes en pompoenrijst met een pietsie kerrie en kokosmelk. En ook hebben we onze gezonde biologische tussendoortjes meegenomen voor de wat grotere kinderen. De inrichting wordt speels en vooral heel groen, we zijn gek op planten. Natuurlijk hebben we over alle factoren nagedacht die het voor ouders met kleintjes prettig maken om uit eten te gaan. Zo staan er Stokke kinderstoelen, zodat je je kindje niet op schoot hoeft te houden maar comfortabel en veilig kunt voeden. Al met al wordt het een sfeervolle en warme plek, waar zowel ouders als baby’s zich lekker voelen.”
Het babyrestaurant is het eerste in zijn soort in Nederland en daarom past het perfect binnen het pionierende concept van de Foodhallen. Chong Chu, mede-eigenaar van de Foodhallen Rotterdam, legt uit: “Wij streven ernaar continu te vernieuwen en nieuwe doelgroepen aan te trekken en te inspireren. De Foodhallen is een ontmoetingsplek voor jong en oud. Een tijdelijk babyrestaurant past dus perfect in onze filosofie en we hebben dan ook meteen ja gezegd! Het leuke van dit idee is dat ouders hun kindje in een sfeervolle setting lekker en verantwoord kunnen voeden, terwijl zij zelf ook op hoog niveau eten. Tussen de 15 zeer uiteenlopende foodconcepten, van streetfood tot haute cuisine, zit voor iedere smaak iets lekkers.”