Wie vanaf komende woensdag een paar biertjes drinkt op het heropende terras, doet er goed aan een gevulde portemonnee mee te nemen. Een pilsje kan dubbeltjes duurder zijn dan vóór de lockdown: "Het gaat hard richting drie euro per fluitje."
Terwijl menig café-uitbater het hoofd amper boven water houdt tijdens de coronacrisis, voeren brouwerijen een prijsverhoging door, schrijft De Telegraaf. Als laatste van ’de grote vier’ laat Heineken de bierprijs vanaf 1 mei met een kleine drie procent stijgen.
Begin deze maand werd het gerstenat van zowel AB InBev (Jupiler en Hertog Jan) als Swinkels (Bavaria) al 3,5 procent duurder. Grolsch rekent zelfs een kleine vier procent meer en tekent daarmee midden in de coronacrisis voor de grootste tariefsverhoging sinds acht jaar.
In de horeca leeft veel onvrede over de lastenverzwaringen. Voorzitter Robèr Willemsen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN): "We snappen echt dat ook de brouwers een beroerde tijd beleven, maar niemand zit te wachten op een prijsverhoging terwijl je na een rampjaar nog niet eens geheel open bent."
Door: ANP