Ben je bezig om je eigen bedrijfje te beginnen? Dan is het heel belangrijk om bij sommige zaken nog even extra stil te staan. Wat dacht je bijvoorbeeld van het vinden van die ene passende en pakkende naam van je bedrijf? Het is niet iets wat je even op een druilerige zondagmiddag bedenkt. Er gaat meer tijd overheen om tot een goede naam te komen. Met deze tips hopen we je in ieder geval wat meer inzicht te geven op het gebied van bedrijfsnamen en het proces om je eigen bedrijfje daadwerkelijk een kickstart te geven en te zorgen dat jij wel open kunt blijven!
Praat over je ideeën
Het beginnen van een eigen bedrijf is natuurlijk niet zomaar iets. Het is iets unieks wat niet veel mensen doen. Daarnaast zorgt het beginnen van een eigen bedrijf ook automatisch voor een aantal risico’s. Zeker op financieel vlak. Praten over je ideeën met de mensen om je heen is dan ook zeker een goed idee. Daarnaast is de input van anderen ook erg interessant om op een andere manier te kijken naar jouw bedrijfje. Doordat de mensen om je heen misschien wel met hele andere vragen zitten dan jij, kan dit zorgen voor juist een verduidelijking van jouw bedrijfsactiviteiten. Daarnaast kun je, dankzij deze verduidelijking, ook alvast nadenken over passende namen.
Kies voor een brainstormsessie
Mensen vinden het vaak lastig om een bedrijfsnaam te bedenken. Zo gek is dat ook helemaal niet. Je wilt natuurlijk tenslotte niets liever dan direct aansluiten bij jouw doelgroep en die aansluiting vasthouden. Maar om met die doelgroep in contact te komen, zelfs al is het in je eigen veilige kring, is een ander verhaal. Uiteindelijk is het wel belangrijk want zolang jouw doelgroep blijft kopen, zolang blijf jij omzet draaien. Door een brainstormsessie te starten met mensen binnen de potentiële doelgroep van jouw product of dienst kun je inzicht krijgen in de sterktes en zwaktes van de doelgroep en op basis hiervan een strategie en naam gaan bepalen. Gebruik daarom https://businessnamegenerator.com/nl/ om je extra te helpen bij het vinden van jouw bedrijfsnaam.
Doe onderzoek naar de huidige trends
Nu we met z’n allen steeds meer online actief zijn, is het ook steeds belangrijker om aan te sluiten bij de huidige trend en de wensen van jouw doelgroep. Niet alleen het succes van jouw product of dienst wordt hierdoor bepaald. Ook andere zaken, zoals jouw bedrijfsnaam, kunnen prima aansluiten bij de huidige trends. Wel is het belangrijk om daadwerkelijk voor een trend te gaan en niet voor een hype. Hypes duren nou eenmaal té kort om er echt iets mee te kunnen.
Bedenk een makkelijke naam
We zien steeds vaker dat bedrijven voor allerlei oplossingen gaan op het gebied van namen. Er worden letters bijgeplakt, woorden worden geschreven zonder klinkers of er worden compleet onuitspreekbare namen gebruikt. Het is juist heel belangrijk om het simpel te houden. Door jezelf in allerlei bochten te wringen voor jouw ideale bedrijfsnaam loop je namelijk het risico dat men jouw bedrijf helemaal niet meer kan vinden of de naam niet uit kan spreken. Niet per se een heel lekkere start van je bedrijf, toch?