IKEA overladen met klachten over slechte service

28 January 2021, 11:25 uur
Landelijk
mainImage
ANP

Het regent al weken honderden klachten over woonwarenhuis IKEA, schrijft het AD. Volgens de krant gaat het onder meer om producten die niet of kapot worden geleverd, terugbetalingen die achterblijven en een klantenservice die van de aardbodem verdwenen lijkt.

Op basis van ruim 10.000 recensies op Trustpilot scoort het woonwarenhuis een 1,6 op een schaal van 5, volgens de krant een bedroevend cijfer voor een internationaal bekende keten. Ook op Klacht.nl lieten honderden teleurgestelde klanten van zich horen en op het digitale Klachtenkompas van de Consumentenbond zijn de afgelopen 12 maanden bijna 250 klachten ingediend.

IKEA zegt de geschetste situatie te herkennen en wijst naar de ongekend hoge vraag naar producten. "De huidige coronasituatie vraagt ongekend veel van onze operatie en brengt grote uitdagingen met zich mee", aldus een woordvoerder tegen de krant.


Door: ANP