Internationale kledingretailer UNIQLO verwelkomde donderdag om 10:00 uur de eerste klanten in de nieuwe winkel aan de Lijnbaan 177 in Rotterdam. 1600 enthousiaste klanten stonden 's morgens vroeg in de rij om de nieuwe winkel in het centrum van Rotterdam te ontdekken. Voordat de deuren opengingen voor het publiek, konden de klanten in de rij genieten van een optreden door Taiko-drummers en een ceremonie waarin een lint werd doorgeknipt in aanwezigheid van Zijne Excellentie de Ambassadeur van Japan in Nederland, de heer Hiroshi Minami.
De eerste 100 klanten ontvingen een speciale totebag, ontworpen door de lokale kunstenaar Jelmer Konjo. Een beperkt aantal T-shirts in samenwerking met streetwear label WOEI was beschikbaar voor de eerste klanten en was binnen het eerste uur na opening uitverkocht! De lokale chocolademakerij De Bonte Koe installeerde twee automaten in de winkel met een mix van hun reguliere assortiment en een UNIQLO x De Bonte Koe chocolade reep met matcha vulling, exclusief verkrijgbaar in UNIQLO Rotterdam. UNIQLO blijft in de toekomst samenwerken met Rotterdamse creatieven voor exclusieve, limited-edition samenwerkingen.
Hoewel UNIQLO Made For All is, is deze specifieke winkel op maat gemaakt om de volgende generatie klanten aan te trekken, met een slimme geautomatiseerde Click & Collect selfservice voor een aangename 360-winkelervaring, een 'Now Trending'-muur, waar de favoriete items van UNIQLO worden tentoongesteld gezien op sociale media en de eerste UTme! service in Nederland waar klanten hun eigen totebags en T-shirts kunnen ontwerpen, waarbij ze kunnen kiezen uit bestaande designs of custom ontwerpen kunnen maken met behulp van de Ipads.