Organisatie Songfestival zoekt stukjes Nederland

10 December 2019, 09:09 uur
Algemeen
mainImage
ANP

De Songfestival-organisatie wil dat Nederlanders één van de 41 deelnemers aan het liedjesevenement gaan onthalen in hun straat, sportclub, groep, gemeenschap of vereniging. De producenten wil op diverse plekken ‘postcards’ maken. Dat zijn de korte introductiefilmpjes waarmee de deelnemers traditioneel worden geïntroduceerd.

“We hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de postcards het beste van Nederland te laten zien: de mensen en hun gastvrijheid, in al hun diversiteit. Van de straatbarbecue, carnavalsvereniging en het studentencorps tot de voetbalclub, de breakdancegroep en het jaarlijkse carbidschieten — we doen het samen. Tijdens het Eurovisie Songfestival 2020 willen we dát aan die 180 miljoen kijkers laten zien. Met het thema Open Up als rode draad laten we de positieve, verbindende kracht zien die past bij ons land,” aldus Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020 op de officiele website van het Songfestival.

Groepen, straten en verenigingen uit het hele land, die kans willen maken om een artiest te ontvangen en onderdeel willen zijn van één van de postcards kunnen zich sinds maandag aanmelden via songfestival.nl.