Geslaagde campagne bijeenkomst van Volt Rotterdam

29 July 2020, 11:22 uur
Algemeen , Politiek
mainImage
Digitaal Dagblad
Gemeenteraad Rotterdam lovend over 10 jaar Aboutaleb

Afgelopen maandag zijn de leden, en geïnteresseerden, van Volt Rotterdam samengekomen in het Rotterdamse Grand Cafe de Dijk, gelegen aan het Oostplein. Hier hebben ze nagedacht over hoe Volt Rotterdam de meest effectieve campagne in Rotterdam voert. Door de leiding van het kernteam van Volt Rotterdam, de aanwezigheid van onze lijsttrekker van Volt Nederland, Laurens Dassen, en de onmisbare en waardevolle toevoegingen van alle aanwezigen is dit een enorm succesvolle avond geworden.

De avond begon om half 8 met een korte inloop tot 8 uur. Tijdens deze periode praatte het stedenteam wat bij met de leden, introduceerde nieuwe leden zich en stelde Laurens Dassen zich aan alle aanwezigen persoonlijk voor. Om 8 uur vertelde het stedenteam wat de bedoeling was, waarna er in twee groepen werd gestart. Per groep waren er 6 onderwerpen op een vel gezet die onder campagne vallen, dit waren de kernboodschap, locaties, materiaal, evenementen, online campagne en creativiteit. Elk onderwerp kreeg apart de aandacht. Elk lid van de groepjes kon in deze periode post-its met zijn/haar ideeën op het vel plakken.

De groepen zijn zo’n twee uur bezig geweest met het verzamelen van de ideeën voor de lokale campagne. Waarna de resultaten plenair werden besproken. Hier kwam naar voren dat er door de leden hele interessante ideeën zijn bedacht. Voorbeelden hiervan zijn onder andere het huren van een foodtruck om tijdens de campagne mee door de stad te voeren, een unieke slogan die Volt goed beschrijft, Volt is vet, en manieren waarmee we aanwezig kunnen zijn in alle regio’s van Rotterdam zoals het ophangen van Volt poster/standpunten in werk en sportkantines.

De nieuwe lijsttrekker Dassen, had er enorm veel zin in, aan het begin van de avond zei hij: ‘Ik ben enorm benieuwd met welke ideeën de Rotterdamse Volters vanavond komen.’. Laurens was ook erg enthousiast over de uitkomsten van deze avond: ’Er zijn vanavond door de Rotterdamse Volters fantastische ideeën en initiatieven bedacht die gebruikt kunnen en moeten worden voor de campagne door heel Nederland.’.

De volgende stap in het proces is om alle verzamelde ideeën in een gedeeltelijk document te zetten. Dit document zal dan gedeeld worden met de leden van Volt Rotterdam, de steden teams door heel Nederland en dit document kan mogelijk zelfs worden vertaald om gebruikt te worden voor campagnes van Volt door heel Europa. Dat is pas echt de kracht van een bottom-up approach, waar de ideeën van onderaf de basis vormen van besluiten hogerop, gecombineerd met echte Europese samenwerking!